Meest gestelde vragen

Vragen over het ledenvoordeel

Hoe word ik lid van coöperatie Odin?

Lid word je door één tot maximaal 10 participaties van € 100 per stuk te nemen in Coöperatie Odin. De participatie is een eenmalige inleg die je weer terugkrijgt zodra je opzegt. Als lid ben je mede-eigenaar van Coöperatie Odin. 


Als lid kom je ook in aanmerking voor ledenvoordeel in de winkel of de bezorgdienst. Hiervoor betaal je, naast de eenmalige participatie waarmee je lid wordt, een maandbijdrage die afhankelijk is van het aantal volwassenen in je huishouden. Meedoen aan het ledenprijzensysteem is al interessant als je gemiddeld tussen de € 22 en € 30 per week aan boodschappen besteedt.


Lees hier meer over lidmaatschap en ledenvoordeel. 

Wat is het ledenvoordeel?

In onze winkels en Bezorgdienst heeft ieder product twee prijzen: een gewone consumentenprijs en een lagere ledenprijs. De lagere ledenprijs betaal je als je lid bent van Coöperatie Odin én een maandbijdrage betaalt via een automatisch incasso. Deze maandbijdrage wordt bepaald op basis van het aantal volwassenen waarmee je een huishouden deelt. 


Meedoen aan het ledenprijzensysteem is al interessant als je wekelijks tussen de € 22 en € 30 aan boodschappen besteed. Afhankelijk van de producten die je koopt is het voordeel gemiddeld tussen de 15% en 20%. 


Lees hier meer over lidmaatschap en ledenvoordeel.

Hoe werkt het ledenvoordeel?

Doe je mee aan het ledenvoordeel, dan wordt aan het begin van iedere maand je maandbijdrage afgeschreven. Je maandbijdrage is bijvoorbeeld € 11, € 16 of € 21, afhankelijk van het aantal volwassenen in je gezin. De maandbijdrage is zichtbaar op je kassabon. We noemen dit saldo maandbijdrage. Iedere keer als je boodschappen doet, wordt je ledenvoordeel automatisch met je saldo maandbijdrage verrekend. Betaal je bijvoorbeeld € 16 maandbijdrage en krijg je bij het boodschappen € 3 ledenvoordeel, dan wordt het saldo maanbijdrage dus € 13. Als je saldo maandbijdrage bij nul is aangekomen, stopt het verrekenen, maar gaat je ledenvoordeel natuurlijk gewoon door. Zo zie je snel of het ledenvoordeel je ook echt voordeel biedt.


Is er aan het einde van de maand nog saldo maandbijdrage over, dan wordt dit automatisch omgezet in boodschappentegoed op je ledenpas (m.u.v. de eerste maand). Hier kun je vervolgens boodschappen mee betalen. Dus doe je een maand nauwelijks of geen boodschappen, dan gaat je maandbijdrage niet verloren.


Het saldo maandbijdrage wordt overigens pas zichtbaar op de bon na de eerste automatische incasso. Dit betekent dat je vaak in de eerste maand van je deelname aan het ledenvoordeel nog geen gegevens op de bon ziet en dat je maandbijdrage ook nog niet in boodschappentegoed omgezet kan worden. Dit heeft te maken met de verwerking van je aanmelding.


Lees hier meer over ledenvoordeel en lid worden.

Krijg ik op alle boodschappen ledenvoordeel?

Wanneer je lid bent en een maandbijdrage betaalt, krijg je op bijna alle producten in onze winkels en Bezorgdienst ledenvoordeel. Alleen op de groente- en fruitabonnementen van Odin, boeken, kaarten, tijdschriften, cadeaubonnen, tassen en statiegeld niet. 

Kan ik meerdere participaties nemen in Coöperatie Odin?

Jazeker, je kunt maximaal 10 participaties van € 100 per stuk nemen. 

Wat is de opzegtermijn van het lidmaatschap?

Je kunt tot uiterlijk 7 dagen voor het eind van de maand opzeggen.

Krijg ik het participatiebedrag terug wanneer ik opzeg?

Jazeker. Het participatiebedrag wordt 8 weken na de datum van de opzegging overgemaakt op het rekeningnummer dat jij aan ons doorgeven hebt.

Hoeveel ledenpassen krijg ik per huishouden?

Bij een 1-persoonshuishouden geven we 1 ledenpas uit. Bij 2 of meerdere volwassenen in het huishouden geven we maximaal 2 ledenpassen uit: een hoofdpas en een partnerpas. Beide passen staan op naam van de hoofdaanvrager.

Is het ledenvoordeel alleen geldig in de winkel waar ik me heb aangemeld?

Je krijgt in alle Odin winkels ledenvoordeel. Ook online in de Odin bezorgdienst.

Kan ik me op deze website aanmelden voor het ledenvoordeel?

Nee, dat kan niet op deze site. Het kan via een winkel of via de website van de Odin bezorgdienst.

Ik wil boodschappen bestellen via de Odin bezorgdienst. Krijg ik daar ook het ledenvoordeel?

Ja. Ook via de Odin bezorgdienst kun je boodschappen doen met het ledenvoordeel. Ben je al lid van de coöperatie? Houd dan je pas bij de hand als je het account aanmaakt. Het nummer onder de streepjescode is je lidmaatschapsnummer (inclusief de 2 die ervoor staat).

Hoe vraag ik een partnerpas aan?

Het aanvragen van een partnerpas kan het makkelijkst in een winkel. Neem hiervoor je hoofdpas mee, dan kunnen we de aanvraag direct koppelen aan je al bestaande lidmaatschap. Binnen een week ligt de nieuwe pas voor je klaar in de winkel. Per huishouden geven we maximaal 2 passen uit. 

Ledenpas

Hoeveel ledenpassen krijg ik per huishouden?

Afhankelijk van je huishouden geven we 1 hoofdpas en eventueel 1 partnerpas uit. De partnerpas staat altijd op naam van de hoofdaanvrager omdat deze hieraan gekoppeld is. Mocht dit niet voldoende zijn voor jouw huishouden neem dan even contact met ons op. 

Hoe vraag ik een partnerpas aan?

Het aanvragen van een partnerpas kan het makkelijkst in een winkel. Neem hiervoor de hoofdpas mee, dan kunnen we de aanvraag van de partnerpas direct koppelen aan je bestaande lidmaatschap. Binnen een week ligt de nieuwe pas voor je klaar in de winkel.

Mijn ledenpas is kwijt of gestolen, wat nu?

Een nieuwe ledenpas kan aangevraagd worden bij de ledenbalie in de winkel of via cooperatie@odin.nl. Vermeld daarbij altijd je naam en adresgegevens, zodat we de juiste persoon kunnen koppelen aan het lidmaatschap. Binnen een week ligt de nieuwe ledenpas voor je klaar in de winkel. Is er sprake van een partnerpas, dan vervangen we altijd beide passen om fraude te voorkomen.

Waar kan ik mijn ledenpas ophalen?

Je account staat gekoppeld aan de winkel waar je het lidmaatschap afgesloten hebt. Wanneer wij een nieuwe pas maken en deze opsturen, gaat deze altijd naar de gekoppelde winkel.

Ik heb nog geen ledenpas ontvangen, wat nu?

Heb je een pas in de winkel aangevraagd? Dan ligt de pas na ongeveer 1 week in de winkel voor je klaar om op te halen. Heb je online een lidmaatschap aangevraagd en is er geen Odin winkel in de buurt? Dan sturen wij de pas naar je huisadres.

Geen pas ontvangen? Neem dan even contact met ons op door te bellen naar: 0345 - 575154 of door een email te sturen naar cooperatie@odin.nl.

Hoe weet ik hoeveel boodschappentegoed er op mijn pas staat?

Op de kassabon kun je zien wat het punten- en boodschappensaldo is dat op je Odin pas staat. Heb je een online bezorgdienstaccount dan kun je het saldo ook inzien bij ‘mijn spaarkaart’.

Punten sparen

Met een Odin pas kun je met elke euro aan boodschappen een punt voor € 0,10 kopen.

Na het afrekenen zie je het nieuwe puntensaldo op je kassabon en online account staan. Zodra je 480 punten (waarde € 48) hebt gespaard, wordt dit automatisch omgezet in een boodschappentegoed van € 50. Je ontvangt dus € 2 extra, omgerekend een rentevergoeding van 4%. Kijk hier voor nog meer informatie.

Bezorgdienst: algemene vragen

Aanmelden in de bezorgdienst

Wil je voor het eerst bestellen in de Bezorgdienst?

- Check of er een bezorgroute bij jou in de buurt is.
- Ga naar inloggen.
- Ga naar een account aanmaken (rechts op de pagina).
- Kies uit de verschillende opties: gewoon boodschappen doen of boodschappen doen met ledenvoordeel
- Maak vervolgens een account aan door de gevraagde gegevens in te vullen.
- Maak je een account aan en vraag je het ledenvoordeel aan, dan reken je eerst je lidmaatschap van Coöperatie Odin en de rest van de maandbijdrage af via IDEAL.
- Je ontvangt per mail een bevestiging van de aanmelding.
- Vervolgens kun je elke keer inloggen met je e-mailadres en wachtwoord en boodschappen doen in de Bezorgdienst.


Geregistreerde klanten

Heb je al een account? Log dan meteen in met je mailadres en wachtwoord.


Bestaand account uitbreiden met lidmaatschap Coöperatie Odin en het ledenvoordeel?

- Log in op je account.
- Ga naar mijn account.
- Ga naar accountinformatie.
- Klik op de optie klik hier om dit te regelen.
- Doorloop deze procedure (let op: de betaling moet je zelf doen!).
- Als de betaling in orde is, kan je vanaf dat moment boodschappen met ledenvoordeel bestellen.
- Vergeet niet je foto up te loaden. Je ontvangt dan binnen een week een ledenvoordeelpas waarmee je in onze winkels boodschappen kunt doen met ledenvoordeel.

Bezorgmomenten

Kan ik mijn bezorgmoment zelf kiezen?

We bezorgen op steeds meer plekken. Kijk hier of er een route bij jou in de buurt is en op welke dagen op deze route(s) wordt bezorgd. 


's Middags of 's avonds?

Per afleverdag kun je kiezen uit verschillende bezorgmomenten. Die worden zichtbaar wanneer je bestelt. Op de dag voor aflevering ontvang je van ons een e-mail met daarin het verwachte aflevertijdstip op basis van onze routeplanner. Onze bezorger kan maximaal een kwartier eerder of een halfuur later komen dan het aangegeven tijdstip. Komt de bezorger door onvoorziene omstandigheden buiten dit tijdvak, dan nemen wij hierover zo snel mogelijk contact met je op. Voor specifieke vragen over de aflevertijd van je bestelling kun je na 16.00 uur contact opnemen met onze bereikbaarheidsdienst via: 0345-588217.

Wat als ik niet thuis ben

Wat als ik niet thuis ben?

Als leverancier van verswaren zijn we wettelijk verplicht om de boodschappen fysiek aan een persoon over te dragen. Dit is namelijk de enige manier dat de kwaliteit gewaarborgd kan worden. Ben je toch niet thuis? Neem dan zo snel mogelijk contact op met afdeling service 0345 575154. Het  liefst 1 werkdag van te voren, maar uiterlijk 2 uur voor de geplande levertijd. Staat de chauffeur toch voor een gesloten deur? Dan zijn we genoodzaakt om € 50 in rekening te brengen. Voor bestellingen boven € 250 zullen deze kosten € 100 bedragen. De bestelling wordt geen tweede keer aangeboden. Wil je opnieuw een levering dan dien je een nieuwe bestelling te plaatsen. 

Bestelmomenten

Tot wanneer kan ik bestellen?


Wij rekenen ongeveer anderhalve dag om je bestelling klaar te maken en bij je af te leveren. Kijk hieronder naar het moment dat jij je bestelling bij jou afgeleverd wilt hebben en zie tot wanneer je uiterlijk kunt bestellen:


- Aflevering maandag: bestellen tot zaterdag 11.00 uur.

- Aflevering dinsdag: bestellen tot maandag 11.00 uur.

- Aflevering woensdag: bestellen tot dinsdag 11.00 uur.

- Aflevering donderdag: bestellen tot woensdag 11.00 uur.

- Aflevering vrijdag: bestellen tot donderdag 11.00 uur.

- Aflevering zaterdag: bestellen tot vrijdag 11.00 uur.


LET OP: na het uiterste bestelmoment is het helaas logistiek niet mogelijk nog een order toe te voegen voor de volgende afleverdag

Bestellen

Wil je een bestelling plaatsen? Dit zijn de stappen:


- Log in bij de Bezorgdienst met je e-mailadres en wachtwoord.
- Doe de producten van je keuze in het winkelmandje.
- Ga via het winkelmandje naar afrekenen.
- Kies je afleveradres.
- Kies je afleverdag uit de mogelijkheden die worden aangegeven in de kalender.
- Vul alle benodigde gegevens in bij betaalmethode en zet het vinkje aan om de Bezorgdienst te machtigen het (resterende) bedrag van deze order van je rekening af te schrijven.
- Controleer je bestelling, afleveradres en aflevermoment en plaats dan je bestelling.
- Als je bestelling goed is afgerond krijg je een bevestiging op je scherm. Je ontvangt ook per e-mail de bevestiging van je bestelling. LET OP; heb je geen bevestiging per mail ontvangen? Dan is je bestelling niet volledig afgerond!
- Heb je artikelen besteld op basis van gewicht? Dan zie je in je winkelwagentje en orderbevestiging een prijsindicatie, die uitgaat van het gemiddelde gewicht waarin dit product gemiddeld genomen aan onze klanten wordt geleverd. Op de uiteindelijke afleverbon bij je bestelling vind je het werkelijke gewicht, met daarbij het werkelijk af te rekenen bedrag.
- Mocht een besteld product niet beschikbaar zijn dan voegen we een vervangend product toe. Als er geen vervangend product beschikbaar is nemen we contact met je op.

Ledenvoordeel?

In onze winkels en Bezorgdienst heeft ieder product twee prijzen: een gewone consumentenprijs en een lagere ledenprijs. De lagere ledenprijs betaal je als je lid bent van Coöperatie Odin én een maandbijdrage betaalt via een automatisch incasso. Deze maandbijdrage wordt bepaald op basis van het aantal volwassenen waarmee je een huishouden deelt. 


Meedoen aan het ledenprijzensysteem is al interessant als je wekelijks tussen de € 22 en € 30 aan boodschappen besteed. Afhankelijk van de producten die je koopt is het voordeel gemiddeld tussen de 15% en 20%. Lees hier meer over lidmaatschap en ledenvoordeel.


Gebruik je al ledenvoordeel in onze fysieke winkels? Dan kun je dit ook gebruiken in onze Bezorgdienst. Aanmelden voor de Bezorgdienst doe je hier.


Lees meer over ledenvoordeel in de sectie Vragen over het ledenvoordeel op deze pagina.


Ik kan een product niet vinden

Je kunt makkelijk producten opzoeken door een zoekterm in te vullen in de zoekbalk. Ook kun je producten terug vinden door te zoeken in de productgroepen. Mocht een product er  niet bij staan, dan kan het zijn dat dit product (tijdelijk) niet te bestellen is.

Uit welke tijdvakken kan ik kiezen om mijn boodschappen te laten bezorgen?

Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag. Bij het afronden van je bestelling kun je voor een tijdvak kiezen. Wij maken gebruik van drie hoofdtijdvakken: Overdag, einde van de middag en avond. Je kiest voor een van deze tijdvakken. De avond voordat je de boodschappen ontvangt, krijg je per mail een specifieker tijdstip* waarop wij komen bezorgen.

* Wanneer de chauffeur tijdens het bezorgen vertraging oploopt, dan bellen wij om dit door te geven.

Hoe laat worden mijn boodschappen bezorgd?

Tijdens het afronden van je bestelling kies je voor een bezorgtijdvak. Je ontvangt per mail, de avond voordat wij je boodschappen bezorgen, een specifieker tijdstip door waarop wij langs komen.*

* Wanneer de chauffeur tijdens het bezorgen vertraging oploopt, dan bellen wij om dit door te geven.

Ik ben vergeten de actiecode in te vullen, wat nu?

De actiecode is geldig voor je eerste bestelling. Mocht je vergeten zijn de code in te vullen, neem dan even contact op met de consumenten service. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op: 0345 575 154 of stuur een mail naar: bezorgdienst@odin.nl.

Ik ben een product vergeten te bestellen, kan ik dit nog toevoegen?

Wanneer je een product vergeten bent te bestellen dan kun je contact opnemen met de consumenten service. Tot 11.00 uur, de dag voordat we je bestelling bezorgen, kunnen wij nog producten aan je bestelling toevoegen. Om misverstanden te voorkomen horen we graag de artikelcodes van de producten die je toe wil voegen. Wij weten dan zeker dat we het juiste product voor je toevoegen.

Voorwaarden bezorgdienst

Voorwaarden bezorgdienst

We komen graag bij jou thuis of op je werk je boodschappen bezorgen. Er zijn echter adressen waar een inrijverbod geldt of waar een losverbod geldt. Is dat van toepassing op jouw adres, dan kunnen we niet bij jou bezorgen. Geef een ander afleveradres op of neem contact op met onze afdeling service. 


Bezorgdienst: account aanmaken en inloggen

Aanmelden in de bezorgdienst

Wil je voor het eerst bestellen in de Bezorgdienst?

- Check of er een bezorgroute bij jou in de buurt is.
- Ga naar inloggen.
- Ga naar een account aanmaken (rechts op de pagina).
- Kies uit de verschillende opties: gewoon boodschappen doen of boodschappen doen met ledenvoordeel
- Maak vervolgens een account aan door de gevraagde gegevens in te vullen.
- Maak je een account aan en vraag je het ledenvoordeel aan, dan reken je eerst je lidmaatschap van Coöperatie Odin en de rest van de maandbijdrage af via IDEAL.
- Je ontvangt per mail een bevestiging van de aanmelding.
- Vervolgens kun je elke keer inloggen met je e-mailadres en wachtwoord en boodschappen doen in de Bezorgdienst.


Geregistreerde klanten

Heb je al een account? Log dan meteen in met je mailadres en wachtwoord.


Bestaand account uitbreiden met lidmaatschap Coöperatie Odin en het ledenvoordeel?

- Log in op je account.
- Ga naar mijn account.
- Ga naar accountinformatie.
- Klik op de optie klik hier om dit te regelen.
- Doorloop deze procedure (let op: de betaling moet je zelf doen!).
- Als de betaling in orde is, kan je vanaf dat moment boodschappen met ledenvoordeel bestellen.
- Vergeet niet je foto up te loaden. Je ontvangt dan binnen een week een ledenvoordeelpas waarmee je in onze winkels boodschappen kunt doen met ledenvoordeel.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Je kunt heel makkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen door bij het inloggen te kiezen voor de optie ‘Je Wachtwoord Vergeten?’. Wij sturen dan binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord naar je e-mailadres zodat je alweer snel kan inloggen. Geen mail gehad? Check je spam berichten of neem contact op met de consumentenservice.

Het lukt mij niet om een account aan te maken

Via onze bezorgdienst kun je je eigen bezorgdienst account aanmaken.

1. Klik hiervoor op het kopje ‘Account aanmaken’, helemaal bovenin op de website.

2. Kies daarna voor de optie ‘Een account aanmaken’.

3. Er verschijnen vier opties waar je uit kunt kiezen. Kies de juiste optie.

Ben je bijvoorbeeld al lid en maakt je gebruik van het ledenvoordeelsysteem, dan kies je voor de optie ‘ Nieuw bezorgdienstaccount op basis van bestaand lidmaatschap’. Vul hierna het complete pasnummer (zonder spaties, beginnend met 262) en je postcode (zoals opgegeven bij aanmelding) in. Ben je nog geen lid van de coöperatie maar wil je dit wel worden, dan kies je voor de optie ‘Nieuw bezorgdienstaccount + lidmaatschap coöperatie Odin + ledenvoordeel’.

5. Vul hierna de gevraagde gegevens in, kijk goed na of je dit helemaal kloppend invult.

5. Na het doorlopen van alles stappen kun je verder met het afronden van je account en beginnen met bestellen.

Ik heb een bezorgdienst account aangemaakt maar de betaling is mislukt

Mocht je een account + lidmaatschap afsluiten, let er dan goed op dat de betaling afgerond is voordat je de pagina afsluit. Mislukt de betaling, dan is ook je account niet compleet afgerond. Mocht dit toch gebeurt zijn, dan kun je het best zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen naar de consumentenservice: 0345 – 575154  of een email sturen naar cooperatie@odin.nl

Het lukt mij niet om in te loggen

Let er bij het inloggen goed op dat je de juiste combinatie van het e-mailadres en het wachtwoord maakt. Mocht je het wachtwoord vergeten zijn dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen door te kiezen voor de optie ‘Je Wachtwoord Vergeten?’. Wij sturen dan binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord naar je e-mailadres zodat je alweer snel kan inloggen.

Het lukt mij niet om een foto te uploaden voor op mijn ledenpas, wat nu?

Je kunt zelf met de webcam een foto maken en uploaden. Je kunt ook een foto uit je eigen  bestand kiezen. Als de inhoud hiervan niet te groot is kun je deze ook uploaden. Mocht het niet lukken om een foto in te sturen dan ontvangen wij deze graag per mail. Je kunt ons dan een (pas)foto mailen waarop je gezicht duidelijk zichtbaar is. Geef altijd even aan op welke naam en op welk adres je het account aangemaakt hebt. Vervolgens zorgen wij voor de pas.

Ik ben vergeten de actiecode in te vullen, wat nu?

Mocht je de actiecode nog niet eerder gebruikt hebben, en deze werkt niet bij het invoeren, neem dan contact op met de consumenten service. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op: 0345 575 154 of stuur een mail naar: bezorgdienst@odin.nl.

Adres wijziging doorgeven

Je kunt heel makkelijk zelf je afleveradres en/of factuuradres wijzigen. Log hiervoor in op je bezorgdienstaccount. Daarna kun je bij 'mijn account', onder het kopje 'adresboek', de wijziging doorvoeren en opslaan.

Bezorgdienst: vragen over bestellen

Betalen

In principe betaal je je bestelling altijd per incasso nadat de bestelling is bezorgd. Bij de aflevering van je bestelling krijg je een afleverbon met daarop het totaalbedrag van de aan jouw geleverde producten (dus ook de definitieve prijzen van wichtartikelen als vlees, vis, kaas en groenten), plus het statiegeld van eventuele bezorgkratten en koelboxen en –tassen waarin je bestelling wordt geleverd.


Bij het afleveren van de bestelling neemt de bezorger eventuele lege statiegeldartikelen weer mee. Je ontvangt meteen een retourbon waarop alle ingeleverde statiegeldartikelen staan vermeld. Deze bon wordt op ons hoofdkantoor in Geldermalsen verwerkt. Pas dan wordt de definitieve factuur opgemaakt en geïncasseerd.


Afwijkende betaling eerste bestelling voor niet-leden

Wanneer je (nog) geen lid bent van Coöperatie Odin en voor de eerste keer bestelt, reken je direct 80% van het aankoopbedrag af per IDEAL als aanbetaling. Het resterende bedrag wordt na aflevering en na statiegeldcorrectie geïncasseerd op basis van de factuur. Bij leden van Coöperatie Odin beschouwen we de participatie als borg voor de aanbetaling. Vanaf je tweede bestelling wordt de factuur automatisch geïncasseerd. De incasso van je bestelling vindt plaats op de eerste maandag nadat je boodschappen zijn bezorgd.

Minimum order bedrag

We hanteren per bestelling een minimum orderbedrag van € 37,50. Dit is het totaalbedrag van de boodschappen in je winkelwagen, inclusief statiegeld.

Statiegeld

Op sommige producten die je bestelt zit statiegeld. In je winkelmandje kun je zien hoeveel statiegeld je moet afrekenen. Daarnaast rekenen we statiegeld voor bezorgkratten, koelboxen en koeltassen waarin we de bestelling afleveren:


- Odin klapkrat: € 7,50

- Koelbox: € 50

- Koeltas: € 7,50

- Koelelement: € 17,50

- Pizzatas: € 7,50

- Alle statiegeldkosten zie je op de afleverbon


Statiegeld retour

De boodschappen worden geleverd in een groene Odin klapkrat. Bij je volgende bestelling nemen we de lege kratten en eventueel andere statiegelden weer mee terug. Je ontvangt van onze bezorger een retourbon waarop alle ingeleverde statiegeldartikelen staan vermeld. Deze bon wordt op ons hoofdkantoor in Geldermalsen verwerkt en het bedrag wordt vervolgens verrekend met de incasso van de afgeleverde bestelling. 


Niet meer bestellen, maar nog wel statiegeldartikelen in huis?

Wil je niet meer bestellen, maar heb je nog wel statiegeldartikelen van de Bezorgdienst in huis? We komen ze graag even bij je ophalen. Hier zijn wel ophaalkosten aan verbonden. Neem hiervoor contact op met onze serviceafdeling. Je kunt statiegeldartikelen ook inleveren bij een van onze winkels.

Bezorgkosten

Per levering rekenen we € 3,95 aan bezorgkosten. Kijk voor het overzicht op bezorgkosten.


Kan de bezorger de boodschappen voor mij uitpakken?

Om vertraging te voorkomen kan de bezorger helaas niet de boodschappen uitpakken of wachten totdat je de boodschappen zelf uitgepakt hebt.  

Wat doe ik met het klapkrat die ik ontvangen heb?

Boodschappen worden bezorgd in klapkratten. Per klapkrat brengen wij € 7,50 (statiegeld) in rekening. Geef je bij je volgende levering het krat weer mee terug dan verrekenen wij dit op je volgende factuur.

Ik wil mijn bezorgtijd verschuiven (vroeger/later op de dag), is dit mogelijk?

Wanneer je bij afronding van je bestelling erachter komt dat je een verkeerd tijdvak hebt gekozen, kun je contact opnemen met de consumenten service. Mocht er de mogelijkheid zijn om het tijdvak aan te passen dan zullen wij dit voor je in orde maken. (Let op: het is i.v.m. bestaande routes en gemaakte planningen niet altijd mogelijk om het tijdvak aan te passen).

Kun je niet thuis zijn op het moment van bezorging, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de consumenten service zodat er naar een oplossing gezocht kan worden. (Het  liefst 1 werkdag van te voren, maar uiterlijk 2 uur voor de geplande levertijd. Staat de chauffeur toch voor een gesloten deur? Dan zijn we genoodzaakt om € 50 in rekening te brengen. Voor bestellingen boven € 250 zullen deze kosten € 100 bedragen.)

Ik heb de bezorger gemist, wat nu?

Wanneer de bezorger voor een gesloten deur staat, proberen we je altijd telefonisch te bereiken. Mocht de chauffeur de boodschappen niet kunnen overhandigen dan zijn wij genoodzaakt de boodschappen mee terug te nemen. Als leverancier van verswaren zijn we wettelijk verplicht om de boodschappen fysiek aan een persoon over te dragen. Dit is namelijk de enige manier dat de kwaliteit gewaarborgd kan worden. Wij zijn dan helaas ook genoodzaakt om € 50 in rekening te brengen voor gemaakte kosten. Voor bestellingen boven € 250 zullen deze kosten € 100 bedragen. De bestelling wordt geen tweede keer aangeboden. Wil je opnieuw een levering dan dien je een nieuwe bestelling te plaatsen. 

Informatie over bestelbevestiging, afleverbon en factuur

Na het afronden van de bestelling ontvang je per mail een bestelbevestiging met daarin het overzicht van je bestelling. Op de dag dat wij je boodschappen bezorgen ontvangt je van ons de afleverbon per mail. Op maandag, na ontvangst van je boodschappen, ontvang je per mail de factuur over je boodschappen. De betaling van je boodschappen verloopt via een automatische incasso.

Ik ben niet tevreden over een product dat ik ontvangen heb

Wij doen ieder dag ons best om producten van de beste kwaliteit voor je in te pakken. Helaas kan er soms iets mis gaan en over het hoofd gezien worden waardoor een product niet op zijn best bij jou thuis aankomt. Heb je een product ontvangen waar je niet tevreden over bent? Stuur dan een e-mail (met eventueel een foto van het product) naar: bezorgdienst@odin.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen over de groente- en/of fruitabonnementen

Wat is een groente- en/of fruitabonnement?

Het groente- en/of fruitabonnement is een tas vol groente- en/of fruit, die je wekelijks ophaalt bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. De inhoud van de tassen is zoveel mogelijk op de seizoenen afgestemd en bevat recepten en het Odinieuws. In het Odinieuws vertellen we elke week iets over de inhoud van de tas. Bijvoorbeeld een interview met de boer die de pastinaak uit jouw tas heeft geteeld. 


Door de groente- en/of fruitabonnementen zijn de boeren verzekerd van afzet van hun producten. En jij eet verse producten die zoveel mogelijk van het seizoen zijn.

Waar kan ik de inhoud van de tas vinden?

De inhoud voor de volgende week wordt elke donderdag hier op website gezet.

Waar vind ik de afhaallocaties?

Op onze website kun je alle afhaallocaties vinden. Via het kaartje kun je inzoomen op je woonplaats en een afhaallocatie uitkiezen.

Ik wil me graag aanmelden voor een groente- of fruitabonnement. Hoe doe ik dat?

Een groente- of fruitabonnement vraag je als volgt aan: 


Stap 1: vraag online een abonnement aan.


Stap 2: ga langs bij de door jou gekozen afhaallocatie en meld je daar aan bij de winkelier. Zij regelen de aanvraag verder.

Hoe betaal ik een groente- en/of fruitabonnement?

Je betaalt het abonnement vooruit bij het afhaalpunt. Bij het afhalen betaal je steeds voor de volgende week. Haal je voor de eerste keer je tas op dan betaal je eenmalig voor twee tassen: voor de tas die je ophaalt en de tas van volgende week.

Ik wil zelf kiezen welke groenten en/of fruit er in mijn tas gaan. Kan dat?

Het is helaas niet mogelijk om de inhoud van de tas aan te passen aan persoonlijke wensen of allergieën.

Komen alle groenten uit Nederland?

We streven ernaar om groenten en fruit zo lokaal mogelijk in te kopen. Verreweg de meeste groenten en fruit komen daarom uit Nederland. Maar in de winter is het aanbod aan verse groenten en fruit uit Nederland klein. Omdat we klanten graag variatie bieden, kiezen we er dan soms voor om groenten en fruit uit zonniger gebieden, zoals Spanje en Italië, in de tassen te doen..


Kan ik ook stoppen, bijvoorbeeld als ik op vakantie ga?

Ja. Je kunt je abonnement altijd pauzeren. Geef dit een week van te voren door aan de afhaallocatie. Je bent dus altijd flexibel en zit nergens aan vast.

Ik wil stoppen met mijn groente- en/of fruitabonnement. Hoe meld ik me af?

Je kunt je afmelden bij je afhaallocatie. Geef dit minimaal een week van tevoren door aan de afhaallocatie.

Ik heb een klacht over de inhoud van mijn abonnement. Hoe kan ik deze klacht melden?

Een klacht kun je op de volgende manieren doorgeven:


- per e-mail naar consument@odin.nl

- telefonisch (tussen 8.30 en 16.00 uur): 0345-575154

- via het contactformulier op deze website

Duurzaamheid

Bedrijfsvoering: duurzaam en sociaal

Als coöperatie met idealen willen we niet alleen de beste biologische en biodynamische producten aanbieden; we willen dat onze hele bedrijfsvoering duurzaam en sociaal is. Hier lees je hoe we dat doen.

Verpakkingen

Wij zijn voortdurend bezig met het zoeken naar duurzame manieren om producten te verpakken en te vervoeren. Een van onze hoofdthema’s is het gebruik van verpakkingen, plastic en nieuwe manieren van verpakken continue onder de loep te nemen en te verbeteren. Dit is een aanhoudend thema, iets waar continue beweging in is en waar wij binnen Odin hard aan werken. We zijn er nog niet maar doen ons best om van low waste naar no waste te gaan.

Onze Low Wast-Campagne (van februari 2019) en de low waste-producten die we verkopen zijn hier een goed voorbeeld van. Het gebruik van Re-Sack geeft de klant ook zelf de keus om voor low waste te gaan.

Hoe gaat Odin om met plastic gebruik?

Daar waar mogelijk proberen wij zo min mogelijk gebruik te maken van plastic. Ervaring heeft ons geleerd dat als we bepaalde producten los in de kratten leggen, ze beschadigd aankomen bij onze klanten. Sommige producten moeten simpelweg ingepakt worden om beschadiging en bederven te voorkomen. De zakjes die we gebruiken bij de bezorgdienst zijn BPA-vrij. Wij doen er alles aan om zo min mogelijk plastic te gebruiken maar soms is er helaas nog geen betere oplossing.

Wij gaan ook met leveranciers en producenten het gesprek aan om zo op zoek te gaan naar betere manieren van verpakken en vervoeren. Dit is een proces waarbij door alle partijen gezocht wordt naar betere oplossingen. Zo hebben we bijvoorbeeld al bereikt dat een van onze leveranciers van zacht fruit over gegaan is naar verpakken in papier in plaats van plastic. Ook verkopen we baby avocado’s die normaal gesproken weggegooid worden omdat ze niet aan de standaard maat voldoen. Daarbij komt dat we deze zonder verpakking aan bieden, ze zijn los bij ons te koop. Dubbel low waste als je het ons vraagt! 

Wat doet Odin om zo min mogelijk verpakkingsmateriaal te gebruiken?

Oorsprong, productie, transport en verpakkingsmaterialen zijn belangrijke thema’s die onze aandacht krijgen en waar we een duidelijk beleid over hebben.

Producten worden zoveel mogelijk zonder extra omverpakking ingepakt, tenzij:

         - een product los te kwetsbaar is
         - een product los te kort houdbaar is
         - een product anders te nat in de tas gaat (denk aan de groente en fruit abonnementen)

Voor fruit geldt:

         - bij voorkeur inpakken zonder stickertjes
         - geen losse papiertjes om de vruchten (bijv. peren)

Als er wordt gekozen voor een verpakking, dan wordt er altijd gekeken naar:

         - de milieubelasting en kosten van extra verpakkingsmateriaal
         - afwegingen afbreekbaar / composteer baar versus recycle / hergebruik
         - afwegingen ecologische footprint gebruikte / benodigde grondstoffen

Welke soort verpakkingen gebruikt Odin?

Wij proberen het gebruik van verpakkingsmateriaal zo veel mogelijk te vermijden. Ook maken wij zo min mogelijk gebruik van omverpakkingen. Helaas is dit niet altijd mogelijk omdat producten dan beschadigd bij de klant aan zouden komen. Plastic wordt zoveel mogelijk vervangen door papier/karton. Mocht er wel een zakje nodig zijn om producten in te pakken, dan gebruiken wij BPA-vrije zakjes om groente en fruit in te pakken. Fruit wordt zo min mogelijk ingepakt (zonder stickertjes en extra beschermingspapiertjes).

Tip: Op onze bezorgdienst vullen wij bij de productomschrijving van artikelen aan wanneer we specifieke informatie over de verpakking van dat product hebben. Bijvoorbeeld wanneer de verpakking BPA-vrij is. 

Waarom zijn de stukjes kaas verpakt in plastic?

Omdat het snijden van kaas een nauwkeurig werkje is worden de meeste kazen gesneden bij de groothandel in een steriele ruimte. Door deze manier van werken hebben we aanzienlijk minder derving en kun je als klant een mooi stuk kaas kopen. Om de kaas lang goed te houden is op dit moment de keuze voor een plastic verpakking nog noodzakelijk. Hopelijk komt er in de toekomst nog een betere manier om de kazen te verpakken. 

Odin winkels

Is er een Odin winkel bij mij in de buurt?

Hier kun je een overzicht van al onze winkels vinden: Is er geen Odin winkel bij jou in de buurt? Kijk dan eens op onze bezorgdienst website en doe de postcodecheck. Wellicht bezorgen we wel bij jou aan huis!

Ik wil lid worden maar er is geen Odin winkel bij mij in de buurt

Is er geen Odin winkel bij jou in de buurt? Kijk dan eens op onze bezorgdienst website en check de beschikbaarheid. Wellicht bezorgen we wel bij jou aan huis!

Product bestellen in de winkel

Wil je een product kopen dat niet in de winkel beschikbaar is? Neem dan even contact op met de betreffende winkel, we kunnen dan voor je nagaan of het gewenste product te bestellen is. Hier kun je al onze winkels en de daarbij behorende contactgegevens terug vinden.

Assortiment per winkel

Het assortiment per winkel kan verschillen. Wil je weten of een specifiek product in de winkel op voorraad is? Neem dan even contact op met de betreffende winkel om te weten of het betreffende product aanwezig is.

Vacatures

Wil jij onderdeel uitmaken van een gemotiveerde team en werken voor een bedrijf met idealen? Kijk dan  hier voor interessante vacatures. 

Algemene vragen

Hoe weet ik zeker dat jullie zorgvuldig met mijn gegevens omgaan?

Odin hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Meer informatie hierover vind je in onze verklaring over ons privacybeleid.

Wat is het verschil tussen biologisch en biodynamisch?

Bij de productie van biologisch voedsel wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met milieu en dierenwelzijn. Biodynamische landbouw voldoet aan de normen voor biologische landbouw. Daar bovenop gelden voor biodynamische landbouw extra eisen en geheel eigen uitgangspunten. 


De basis van de biodynamische landbouw wordt gevormd door de bodem. De structuur en vruchtbaarheid van de bodem worden versterkt en opgebouwd door dierlijke mest, compost, vruchtwisseling en de toepassing van preparaten. Dit zorgt voor een natuurlijke en gezonde bodem en een rijk bodemleven. 


Een ander belangrijk verschil zit bijvoorbeeld in het zoveel mogelijk behouden van het eigen karakter van dieren en planten en de smaak van producten. Koeien behouden hun horens en kippen hun snavels. Er wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van vrije rassen. Dit zijn planten- en dierenrassen waarmee boeren zelf kunnen kweken of fokken, in tegenstelling tot veel rassen die in de gangbare landbouw gebruikt worden waarmee dat niet kan. Verder maken BD-boeren gebruik van gecomposteerde biologische mest, biologisch stro en biodynamisch veevoer van eigen bedrijf.


Biodynamische voedingsproducten zijn in de winkel te herkennen aan het Demeter-keurmerk. Kijk op de website van Demeter om te zien aan welke voorwaarden producenten moeten voldoen om het Demeterkeurmerk te mogen voeren.  

Keurmerken

EKO KeurmerkEKO-certificering winkels 

Sinds 1 januari 2017 zijn we EKO-gecertificeerd. Hiervoor geldt de eis van minimaal 90% biologische producten. Daarnaast zijn er strenge eisen op het gebied van verpakkingen, energie, sociale aspecten, gezondheid en het terugdringen van voedselverspilling. Kijk voor meer informatie op de site van Stichting Eko-Keurmerk.


DemeterBIODYNAMISCH

Demeter is het kwaliteitskeurmerk voor biodynamische landbouw. De biologisch-dynamische (BD) landbouw gaat op een aantal gebieden verder dan de biologische landbouw. Een belangrijk verschil bijvoorbeeld zit in het maximale behoud van het eigen karakter van dieren en planten en de smaak van producten. Koeien behouden hun horens en kippen hun snavels. Er wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van zaadvaste rassen. Dit zijn plantenrassen die zich door eigen zaadproductie kunnen voortplanten en zo op een evenwichtige wijze volwassen kunnen worden. Verder maken de BD-boeren gebruik van vercomposteerde biologische mest, biologisch stro en biodynamisch veevoer van eigen bedrijf. Meer informatie op de website van Demeter.


SKAL

BIOLOGISCH

Het Europees biologisch keurmerk staat verplicht op alle biologische producten die in de Europese Unie (EU) zijn geproduceerd. 

Het keurmerk maakt duidelijk dat het product voldoet aan de EU-regels voor biologische landbouw. Op producten van buiten de EU mag het keurmerk gebruikt worden, maar dat is niet verplicht. De controle-instantie in Nederland is SKAL.


FairtradeFAIRTRADE

Keurmerk voor eerlijke handel en maatschappelijk verantwoord ondernemen op basis van een duurzaam inkoopbeleid. Wij van Odin vinden het belangrijk dat elke schakel in de keten klopt. Daarom kennen en controleren we elke schakel zelf; van grondstoffen tot arbeidsomstandigheden. Meer informatie op de website van Max Havelaar / Fair Trade.




MSCMSC

Het Marine Stewardship Council-keurmerk (MSC) staat op visproducten die afkomstig zijn van duurzame visserij. Bij duurzame visserij worden visstanden duurzaam beheerd en wordt zo min mogelijk schade toegebracht aan het leven in de zee. Meer informatie op de website van MSC.


BDIHBDIH NATUURCOSMETICA

Dit is een keurmerk voor natuurlijke en diervriendelijke cosmetica. Daarnaast wordt er gelet op eerlijke handel. De uitgangspunten van het keurmerk zijn traceerbaarheid van de herkomst van de grondstoffen, geen gebruik van dierproeven, geen gebruik van gentechnologie, alleen gebruik van natuurlijke grondstoffen die op een milieuvriendelijke manier (bij voorkeur uit de biologische landbouw) geproduceerd worden en waar mogelijk grondstoffen uit eerlijke handel. Meer informatie op de website van BDIH.

Organiseert Odin ook activiteiten?

Neem een kijkje in de agenda en blijf op de hoogte van al onze activiteiten. Door je aan te melden voor onze nieuwsbrief weet je zeker dat je niets mist!

Nieuwsbrief

Je kunt je onderaan de homepage opwww.odin.nl aanmelden voor de nieuwsbrief door je gegevens in te vullen. Na aanmelding ontvang je een e-mail met een bevestigingslink op het door jou opgegeven e-mailadres. Als je op deze link klikt, wordt de aanmelding voor de nieuwsbrief geactiveerd. 


Als je je wilt afmelden voor de nieuwsbrief kun je dit doen via de link onderaan elke nieuwsbrief.

Werken bij Odin

Wil jij onderdeel uitmaken van een gemotiveerde team en werken voor een bedrijf met idealen? Kijk dan hier voor interessante vacatures. 

Telefoonnummers van Odin winkels

Kijk hier voor een overzicht van al onze winkels en de daarbij behorende contactgegevens.

Wijziging doorgeven? 

Even vakantie?

Is er aan het einde van de maand nog saldo maandbijdrage over, dan wordt dit automatisch omgezet in boodschappentegoed op je ledenpas. Hier kun je vervolgens boodschappen mee betalen. Dus doe je een maand nauwelijks of geen boodschappen, dan gaat je maandbijdrage niet verloren.


Tijdelijk stoppen ledenvoordeel

Voor ons zijn er veel handelingen nodig om iemands ledenvoordeel tijdelijk te stoppen. Daarom heeft het onze voorkeur om het ledenvoordeel gewoon door te laten lopen. Wil je toch tijdelijk stopzetten, geef dit dan uiterlijk 7 dagen voor het einde van de maand door via cooperatie@odin.nl met vermelding van naam, lidmaatschapsnummer en de maand(en) waarin je tijdelijk wilt stoppen.


Wijzigen huishouden, adres of contactgegevens?

Ben je verhuisd of wijzigt er iets in de gezinssamenstelling, geef dit dan door via cooperatie@odin.nl. Wij verwerken wij dit dan in de administratie. Vermeld hierbij altijd het lidmaatschapsnummer op de ledenpas.

Ik ben mijn ledenpas kwijt, wat nu?

Een nieuwe ledenpas kan aangevraagd worden bij de ledenbalie in de winkel of via cooperatie@odin.nl. Vermeld daarbij altijd je naam en adresgegevens, zodat we de juiste persoon kunnen koppelen aan het lidmaatschap. Binnen een week ligt de nieuwe ledenpas voor je klaar in de winkel. Is er sprake van een partnerpas, dan vervangen we altijd beide passen om fraude te voorkomen.

Opzeggen of tijdelijk stoppen ledenvoordeel

Is er aan het einde van de maand nog saldo maandbijdrage over, dan wordt dit automatisch omgezet in boodschappentegoed op je ledenpas. Hier kun je vervolgens boodschappen mee betalen. Dus doe je een maand nauwelijks of geen boodschappen, dan gaat je maandbijdrage niet verloren.


Tijdelijk stoppen ledenvoordeel

Voor ons zijn er veel handelingen nodig om iemands ledenvoordeel tijdelijk te stoppen. Daarom heeft het onze voorkeur om het ledenvoordeel gewoon door te laten lopen. Wil je toch tijdelijk stopzetten, geef dit dan uiterlijk 7 dagen voor het einde van de maand door via cooperatie@odin.nl met vermelding van naam, lidmaatschapsnummer en de maand(en) waarin je tijdelijk wilt stoppen.


Opzeggen ledenvoordeel

Wil je je ledenvoordeel stopzetten, geef dit dan uiterlijk 7 dagen voor het einde van de maand door via cooperatie@odin.nl met vermelding van naam en lidmaatschapsnummer.

Opzeggen lidmaatschap Coöperatie Odin

Je kunt je lidmaatschap van Coöperatie Odin per kalendermaand per post of per e-mail via cooperatie@odin.nl opzeggen. Vermeld bij de opzegging altijd het lidmaatschapsnummer (deze staat op de ledenpas), je naam en adresgegevens. Het lidmaatschapsnummer begint altijd met een 2. Geef de opzegging uiterlijk 7 dagen voor het einde van een maand door.


Wanneer je opzegt krijg je het bedrag van de participatie(s) die je hebt genomen in Coöperatie Odin gewoon weer terug. 

Antwoord niet gevonden?

We helpen je natuurlijk graag verder. Ons serviceteam is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00 uur bereikbaar. Dus heb je vragen of opmerkingen, neem dan contact met ons op.